Zespół Icon Strategies wprowadził na śląski rynek ART – pierwszy koktajl bar, który ma stanowić przestrzeń do prezentacji prac lokalnych artystów, w tym młodych adeptów Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.
Konsultanci Icon Strategies byli odpowiedzialni za przygotowanie strategii public relations oraz jej realizację, w ramach której prowadzili działania media relations, social media, a także organizację wydarzenia specjalnego w Katowicach z udziałem mieszkańców miasta. Nawiązali również i koordynowali współpracę z Akademią Sztuk Pięknych w Katowicach.
ART to koncept lokalu, który łączy funkcje komercyjne ze społecznym zaangażowaniem w postaci promocji sztuki lokalnych artystów różnych dziedzin. Na początek w jego wnętrzu można było zobaczyć prace mieszkańców Katowic, które powstały w trakcie happeningu ulicznego, współtworzonego wraz z Akademią Sztuk Pięknych, który poprzedził otwarcie lokalu. Swoje obrazy udostępnili też inni artyści oraz przyjaciele i rodzina założycieli.
Sercem lokalu jest unikatowa w skali kraju stacja barmańska, która została zaprojektowana tak, aby klienci mogli obserwować proces tworzenia koktajli – od składników po podanie gotowego trunku. Wokół stacji ustawiono hokery obite tapicerką z dżinsów, które założyciele baru zdobyli organizując internetową zbiórkę. Wykorzystane zostały także do obicia lóż.
To nie jedyne niespodzianki, które czekają na gości. Na szczególną uwagę zasługuje również „ART lab” laboratorium, w którym goście mogą na żywo obserwować, jak powstają ich drinki. Dzięki obróbce w „ART lab” alkohole będą podane gościom w nieoczywistych kompozycjach nadając im niepowtarzalny charakter i wygląd.
Karta drinków będzie zmieniana, ale jak zapewniają twórcy ARTu zawsze będzie nawiązywała do sztuki, w tym nawet sztuki tatuażu, designu, fotografii czy mody.