Wydarzenia

Doradztwo PR vs wzrost biznesu

21.03.2019

| kategoria:  Public Relations

Pierwszym z wielkich, który uwierzył w kluczowy wpływ public relations na rozwój biznesu był prawdopodobnie Bill Gates. Parafrazując jego wypowiedź sprzed kilkunastu lat powiedział, że gdyby został z ostatnim firmowym dolarem to zainwestowałby go właśnie w PR.

 

To w jaki sposób firma komunikuje się z rynkiem od zawsze wpływało na jej postrzeganie i pozycjonowanie. Jeszcze większej wagi profesjonalna komunikacja nabiera w dobie rozwoju mediów elektronicznych, w tym mediów społecznościowych.

 

Public relations zmienia firmy od środka. Firmom zależy na rozpoznawalności, bo ona pozwala być im zauważonym przez jej ważnych interesariuszy. Jednak równie mocno, jak na rozpoznawalności firmom zależy na zdobyciu zaufania klientów, bo ono przekłada się na ostateczne decyzje zakupowe. Udaje się to tylko tym, które w całym swoim procesie biznesowym są spójne i uczciwe, co ważne nie przez chwilę, a w długim okresie. Żeby to osiągnąć należy pracować nad każdym elementem biznesu, a tę uczuciowość i inne wartości odpowiednio komunikować. Tam zaś, gdzie jej brakuje – nadrobić zaległości. I w tym całym procesie jedną z kluczowych ról odgrywają ludzie dbający o reputację. Dlatego PR zmienia firmy od środka, a potem pomaga komunikować to na zewnątrz wprost wpływając na rozwój biznesu” – Michał Sobiło, dyrektor zarządzający Icon Strategies.

 

Zakres doradztwa PR

 

Doradztwo PR oferowane przez część agencji PR, podobnie do doradztwa na przykład w obszarach strategii, organizacji czy zarządzania ryzykiem świadczonego przez firmy takie, jak np. McKinsey Company, może mieć kluczowy wpływ na rozwój biznesu czy utrzymanie pozycji rynkowej.

 

Te firmy PR, które oferują usługi w zakresie konsultingu public relations zajmują się, prócz realizacji działań komunikacyjnych, również audytem i analizą dotychczasowych działań i bieżącym doradztwem w zakresie ich realizacji.

 

W Icon Strategies przyglądamy się wszystkim obszarom komunikacyjnym firmy i jej produktów. Analizujemy trafność doboru kanałów i narzędzi, a także technik komunikacji. Weryfikujemy język jakim „mówi” organizacja, do kogo mówi i czy są to właściwi odbiorcy z punktu widzenia celów biznesowych. Następnie rekomendujemy ewentualne zmiany, a gdy są wdrażane asystujemy w tym procesie” – Michał Sobiło, dyrektor zarządzający Icon Strategies.

 

W ramach doradztwa public relations pod lupę brane są wszystkie obszary komunikacji firmy. W przypadku, gdy organizacja bazuje na opracowanej wcześniej strategii komunikacji, konsultanci weryfikują, czy bieżące działania komunikacyjne wpisują się w założenia i wytyczne zdefiniowane w tym dokumencie.

 

Analizie poddawane są działania komunikacyjne samej firmy (PR korporacyjny) oraz komunikacja jej produktów. Dotyczy to zarówno obszarów offline, m.in. w obszarze współpracy z mediami tradycyjnymi, jak również tego,  jak firma komunikuje się w internecie, w tym w mediach społecznościowych.

 

Doradcy public relations przyglądają się też działaniom organizacji w obszarze kształtowania wizerunku pracodawcy (employer brandingu). W tym zakresie analizują nie tylko sposób komunikacji firmy na zewnątrz, wobec potencjalnych pracowników, ale również biorą pod lupę – najczęściej we współpracy z przedstawicielami działu HR – sposoby wdrożenia nowych pracowników (ang. onboarding) i komunikacji z i między pracownikami (komunikacja wewnętrzna).

 

Recepta na sytuację kryzysową

 

Doradcy PR zapraszani są często do współpracy w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowej. Skupiają się na wskazaniu zarządowi i sztabowi kryzysowemu działań optymalnych z reputacyjnego punktu widzenia. Często w efekcie przejmują też realizację działań komunikacyjnych w kryzysie.

 

Zapraszane do współpracy w trakcie „regularnego” działania organizacji, firmy doradcze z zakresu PR analizują też gotowość organizacji do poradzenia sobie w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej, a w razie potrzeby mogą opracować strategię zarządzania sytuacją kryzysową.

 

Po wystąpieniu kryzysu rolą doradców PR jest opracowanie działań sanacyjnych, których zadaniem jest możliwie największa niwelacja negatywnych skutków kryzysu.

Jesteśmy finalistami SABRE EMEA Awards 2024!

19.03.2024

| category:  Icon Strategies

Icon Strategies komunikuje największą od półtorej dekady inwestycję Isover

07.03.2024

| category:  Doradztwo strategiczne

Icon Strategies dla JAS-FBG

13.02.2024

| category:  Doradztwo strategiczne

Złoty Spinacz 2023 dla Icon Strategies za projekt dla Orange Polska

05.01.2024

| category:  Icon Strategies

Icon Strategies z dwoma głównymi nagrodami w PR Wings 2023

16.11.2023

| category:  Icon Strategies

Icon Strategies z nominacją w konkursie Złote Spinacze 2023

19.10.2023

| category:  Icon Strategies

Odpowiadamy za komunikację projektu Saint-Gobain „Kopernikańscy Innowatorzy”

22.06.2023

| category:  Icon Strategies

Icon Strategies ze statuetką SABRE AWARDS 2023!

07.03.2023

| category:  Icon Strategies

Kampania Icon Strategies dla Orange Polska zwycięża w konkursie Liderzy ESG

22.12.2022

| category:  Icon Strategies

Kampania Icon Strategies ze Złotym Spinaczem 2022

13.12.2022

| category:  Icon Strategies

Icon Strategies z nagrodą PR Wings 2022 w kategorii komunikacja korporacyjna

30.09.2022

| category:  Icon Strategies

Czym jest ryzyko utraty reputacji i jak wpływa ono na biznes?

13.09.2022

| category:  Ryzyko reputacyjne

Agnieszka Stefaniuk dołącza do Icon Strategies

27.06.2022

| category:  Icon Strategies

Icon Strategies komunikuje globalny finał Architecture Students Contest

12.05.2022

| category:  Icon Strategies

Icon Strategies kolejny rok dla TMF Group w Polsce

27.04.2022

| category:  Icon Strategies

To był dobry rok dla Icon Strategies

20.01.2022

| category:  Icon Strategies

Strategia PR dla zaawansowanych

18.01.2022

| category:  Strategia PR

Największe kryzysy wizerunkowe w 2021 roku

18.12.2021

| category:  Zarządzanie kryzysowe

Icon Strategies z Brązowym Spinaczem w kategorii PR Korporacyjny

04.11.2021

| category:  Icon Strategies

Lhoist Group wybiera Icon Strategies w Polsce

06.10.2021

| category:  Icon Strategies

Michał Sobiło w kapitule nagrody Łby PR

27.09.2021

| category:  Icon Strategies

Kampania Icon Strategies z wyróżnieniem za efektywność roku w PR Wings

27.09.2021

| category:  Icon Strategies

Icon Strategies dla Grupy Saint-Gobain w 2021 roku

29.06.2021

| category:  Icon Strategies

Icon Strategies w finale SABRE Awards

06.05.2021

| category:  Icon Strategies

Icon Strategies dla Tauron Nowa Muzyka Katowice

24.03.2021

| category:  Icon Strategies

Michał Sobiło po raz kolejny w Radzie Nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations

14.03.2021

| category:  Icon Strategies

Icon Strategies dla norweskiego RamBase

10.02.2021

| category:  Icon Strategies

Bartosz Lasota dołącza do zespołu Icon Strategies

18.01.2021

| category:  Icon Strategies

Największe kryzysy wizerunkowe 2020 roku

13.01.2021

| category:  Zarządzanie kryzysowe

Kampania Icon Strategies wśród 5 najlepszych kampanii PR w Europie

11.12.2020

| category:  Icon Strategies

TMF Group przedłuża współpracę z Icon Strategies

25.05.2020

| category:  Icon Strategies

Cyberus Labs wybrała Icon Strategies

29.04.2020

| category:  Icon Strategies

Jak chronić reputację firmy przed koronawirusem?

17.03.2020

| category:  Icon Strategies

Icon Strategies dla Grupy Saint-Gobain

07.02.2020

| category:  Icon Strategies

Icon Strategies dla TMF Group w Polsce

20.11.2019

| category:  Icon Strategies

Self PR, czyli jak i po co kształtować własny wizerunek?

10.09.2019

| category:  Public Relations

Wpływ działań PR na SEO

13.06.2019

| category:  Icon Strategies

Anna Przybysz dołącza do Icon Strategies

20.05.2019

| category:  Icon Strategies

Współczesny specjalista PR, czyli kto?

29.03.2019

| category:  Icon Strategies

Doradztwo PR vs wzrost biznesu

21.03.2019

| category:  Public Relations

Rynek usług PR w Polsce

21.02.2019

| category:  Public Relations

Icon Strategies dla Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach do 2020 roku

07.11.2018

| category:  Icon Strategies

Icon Strategies dla Hispasión

15.09.2018

| category:  Icon Strategies

Icon Strategies wprowadza na rynek GustGust.com

10.05.2018

| category:  Icon Strategies

Strategia PR w Polsce i na świecie dla ICB Pharma

25.03.2018

| category:  Icon Strategies