TMF Group jest wiodącym dostawcą kluczowych usług administracyjnych. Zatrudnia 10,000 ekspertów w 125 biurach zlokalizowanych w 87 jurysdykcjach na całym świecie. Współpracuje z 60 proc. firm z listy Fortune Global 500 i FTSE 100 oraz prawie połową z 300 największych firm private equity. W dwóch oddziałach w Polsce zatrudnia ponad 1000 ekspertów, którzy wspierają ponad 800 klientów m.in. w obszarze kadr i płac oraz podatków i księgowości.
Konsultanci Icon Strategies współpracują z TMF Group w Polsce od 2018 roku. Głównym celem działań komunikacyjnych jest budowanie rozpoznawalności marki firmy w Polsce wśród potencjalnych klientów – średnich i dużych firm.
Zadaniem zespołu Icon Strategies było zainicjowanie inicjatywy komunikacyjnej, która pozycjonowałaby w mediach biznesowych i ekonomicznych oraz ogólnych TMF Group jako lidera kompetencji w obszarze podatków i księgowości.
Regulacje podatkowo – księgowe w Polsce zmieniają się dynamicznie, a firmy są zmuszone poświęcać wiele uwagi na śledzenie tych zmian.
Doszliśmy do wniosku, że użytecznym dla potencjalnych klientów TMF Group, a jednocześnie ciekawym dla dziennikarzy biznesowych i ekonomicznych będzie opracowanie, które wskaże najistotniejsze z tych zmian dla przedstawicieli biznesu.
Ponieważ TMF Group ułatwia firmom prowadzenie biznesu dodatkowo w opracowaniu uwzględniliśmy kategorie najistotniejszych dla firm pozytywnych i negatywnych zmian w przepisach. Całe opracowanie nazwaliśmy Barometrem TMF Group w Polsce.
Ze względu na mnogość zmian opracowanie musiało być aktualne. Przyjęliśmy więc, że będziemy opracowywać i publikować barometry kwartalne.
Aktualność treści i merytorykę zagwarantował zespół wewnętrzny wskazanych przez dyrektor zarządzającą, złożony z ekspertów z obszarów podatków i księgowości uzupełniany w razie potrzeby ekspertami z obszaru kadr i płac oraz działu prawnego.
Nasz zespół koordynował pracę zespołu merytorycznego, zajął się redakcją przekazywanych przez ekspertów opisów zmian, a także projektem i składem raportu, który w formie graficznej spójnej z globalnymi opracowaniami TMF Group był udostępniany dziennikarzom i zainteresowanym interesariuszom.
Konsultanci Icon Strategies wyselekcjonowali również redakcje ekonomiczne i biznesowe oraz dziennikarzy zajmujących się kwestiami ekonomicznymi w mediach ogólnych – regionalnych i ogólnopolskich.
Wraz z każdą kwartalną edycją barometru grupie wyselekcjonowanych dziennikarzy przekazywaliśmy zarówno opracowany barometr, jak i informację prasową będącą jego podsumowaniem oraz zawierającą komentarze ekspertów pracujących nad opracowaniem.
Cztery pierwsze wydania barometru wygenerowały ponad 1000 publikacji w mediach biznesowych, ekonomicznych oraz ogólnych pozycjonując TMF Group, jako zespół ekspertów wspierających biznes w obszarze podatków i księgowości. Przykładem może być publikacja w magazynie Forbes.
Efektem dodatkowym było skuteczne pozycjonowanie eksperckie członków zespołu TMF Group pracującego nad barometrem.
Zespół Icon Strategies wspierał lub wspiera komunikacyjnie następujące podmioty:
Członkowie zespołu zdobywając doświadczenia poza Icon Strategies uczestniczyli w projektach komunikacyjnych na rzecz następujących firm i instytucji: