Wydarzenia

Prognozy dla polskiego rynku PR na 2020 rok

20.02.2020

| kategoria:  Icon Strategies

Branża urośnie finansowo 

 

Koniunktura sprzyja większości branż. Wierzymy, że będzie miała pozytywny wpływ również na rynek usług PR. Po liczbie planowanych działań widzimy pozytywne nastroje po stronie klienckiej, co powinno przełożyć się na ilość pracy wykonanej przez specjalistów public relations w 2020 roku.

 

Consulting będzie zyskiwał na znaczeniu

 

To spostrzeżenie wyniesione zarówno z dotychczasowych doświadczeń Icon Strategies, jak również z analizy szerszych opracowań rynkowych.

 

Raport „World PR Report 2020” opracowany przez International Communications Consultancy Organisation (ICCO) napawa optymizmem, który w kilku jego obszarach szczególnie podzielamy. Chodzi o kwestie rosnącej, żeby nie powiedzieć dominującej w perspektywie kolejnych lat, roli komunikacyjnego doradztwa strategicznego, ale także wagi, jaką przywiązuje się do znaczenia strategicznej komunikacji w prowadzeniu biznesu.

 

We wspomnianym raporcie, wśród ankietowanych na wszystkich kontynentach, usługa doradztwa strategicznego znalazła się wśród trzech kluczowych usług o największym znaczeniu w kolejnych pięciu latach, z tego w większości była wymieniana jako najważniejsza.

 

Czas na strategie

 

Public relations już od dawna nie jest działaniem opartym głównie na współpracy z mediami, choć niezmiennie ta część reputacyjnej roboty ma bardzo duże znaczenie. Mnogość obszarów komunikacyjnych (PR korporacyjny i produktowy, komunikacja wewnętrzna, employer branding, CSR, zarządzanie sytuacją kryzysową, personal branding liderów organizacji, cała paleta działań związanych z zarządzaniem treściami, w tym w kanałach społecznościowych) do skoordynowania, dla zachowania spójności komunikacji w każdym z nich, po prostu wymusza wdrażanie przez firmy strategii komunikacji. Coraz więcej zarządów i dyrektorów ds. PR zdaje sobie z tego sprawę. Dlatego 2020 rok (i kolejne) mogą okazać się (wreszcie) latami strategii w kontekście zarządzania reputacją.

 

PR kluczowym partnerem dla HR w zakresie EB i komunikacji wewnętrznej

 

Mamy rekordowo niskie bezrobocie i praktycznie nieograniczony apetyt pracodawców na nowych pracowników. Dotyczy to większości branż i różnych stanowisk – od zadań produkcyjnych po wysokospecjalistyczne. Działy HR dwoją się i troją, żeby zachęcić potencjalnych kandydatów (a potem utrzymać ich w zespole). Idealnym partnerem dla specjalistów HR są ludzie wiedzący jak efektywnie zwrócić uwagę na pracodawcę i komunikować jego atrybuty – zarówno na zewnątrz, jak i do wewnątrz organizacji. Skoro ludzie od rekrutacji mają potrzebę, a my wiemy, jak ją zaspokoić – musi to znaleźć przełożenie na ciekawe współprace w obszarze employer brandingu w kolejnym roku.

 

Social media zmienią właściciela

 

Kontrowersyjnie, ale napiszemy to. Uważamy, że strategiczne zarządzanie treścią może w kolejnym roku (i następnych) przejść w ręce ludzi od PR. Również w mediach społecznościowych. Po prostu specjalizacja PR bazująca od zawsze na merytorycznych treściach i doświadczenia wyniesione ze współpracy z mediami (producentami treści, którym od lat dostarczamy content właśnie), pozwala nam robić to sprawniej. Nie poradzimy sobie jednak bez planowania mediów i wsparcia strategicznego w tym obszarze, dlatego uważamy, że bez współpracy z marketingowcami się tu nie obejdzie.

 

Inluencer relations – mniej, ale lepsze jakościowo

 

Chyba już rynek ochłonął po chwilowym zachłyśnięciu się współpracą z influencerami. Czas na jakość. 2020 rok może okazać się trudny dla „influencerów” i obfitujący w ciekawe projekty komunikacyjne dla influencerów.

 

Materiał został opublikowany na łamach Nowy Marketing. Można go znaleźć tutaj: https://nowymarketing.pl/a/24404,pr-na-przelomie-2019-2020-cz-2

TMF Group przedłuża współpracę z Icon Strategies

25.05.2020

| kategoria:  Icon Strategies

Cyberus Labs wybrała Icon Strategies

29.04.2020

| kategoria:  Icon Strategies

Jak chronić reputację firmy przed koronawirusem?

17.03.2020

| kategoria:  Icon Strategies

Prognozy dla polskiego rynku PR na 2020 rok

20.02.2020

| kategoria:  Icon Strategies

Icon Strategies dla Grupy Saint-Gobain

07.02.2020

| kategoria:  Icon Strategies

Największe kryzysy wizerunkowe 2019 roku

29.01.2020

| kategoria:  Icon Strategies

Icon Strategies dla TMF Group w Polsce

20.11.2019

| kategoria:  Icon Strategies

Self PR, czyli jak i po co kształtować własny wizerunek?

10.09.2019

| kategoria:  Public Relations

Icon Strategies dla Techwood-House w Hiszpanii i w Polsce

15.07.2019

| kategoria:  Icon Strategies

Wpływ działań PR na SEO

13.06.2019

| kategoria:  Icon Strategies

Anna Przybysz dołącza do Icon Strategies

20.05.2019

| kategoria:  Icon Strategies

Współczesny specjalista PR, czyli kto?

29.03.2019

| kategoria:  Icon Strategies

Doradztwo PR vs wzrost biznesu

21.03.2019

| kategoria:  Public Relations

Rynek usług PR w Polsce

21.02.2019

| kategoria:  Public Relations

Icon Strategies dla Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach do 2020 roku

07.11.2018

| kategoria:  Icon Strategies

Icon Strategies dla Hispasión

15.09.2018

| kategoria:  Icon Strategies

Icon Strategies wprowadza na rynek GustGust.com

10.05.2018

| kategoria:  Icon Strategies

Strategia PR w Polsce i na świecie dla ICB Pharma

25.03.2018

| kategoria:  Icon Strategies

Zapisz się do Newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Icon Strategies Michał Sobiło na wskazany przeze mnie adres mailowy, informacji marketingowych dotyczących marki Icon Strategies w postaci newslettera. Zgodę mogę wycofać w każdym czasie wysyłając prośbę na adres "hello@iconstrategies.pl". Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.